1552656 ภาษาอังกฤษเพื่ออุตสาหกรรมบริการ
(English for Hospitality Industry)
หน่วยกิต 3 (3-0-6)
รายละเอียดวิชา
คำศัพท์ วลี และสำนวนในการสนทนาเพื่อการบริการลูกค้าในอุตสาหกรรมบริการในสถานการณ์ต่าง ๆ ได้แก่ การทักทาย และการต้อนรับลูกค้า การปฏิบัติตามคำร้องขอ การให้ความช่วยเหลือ และการให้คำแนะนำกับลูกค้า แนวความคิดพื้นฐานเพื่อการทำงานบริการในแผนกต่าง ๆ และในหลายตำแหน่งงานโดยมีการเชื่อมโยงการใช้ภาษาและเทคนิคการสื่อสารเข้ากับความเข้าใจในอาชีพด้านการบริการ
Subject details
Vocabulary, phrases and expressions in conversations for guest service situations in the hospitality industry; greeting and receiving guests, dealing with guest requests, offering help and advice; the fundamental concepts of hospitality in different service departments and various job positions in the service industry; the combination of language used with communicative techniques for understanding in hospitality careers